sobota, 27 czerwca 2015

Mini tarty z budyniem

Zawsze w cukierniach kusiły mnie ciasteczka mini tarty z owocami, z zasady jednak unikam słodyczy z cukierni, ponieważ są dla mnie za słodkie. Dziś postanowiłam wykonać je samodzielnie.

Upieczenie takich babeczek jest dziecinnie proste, a przystrajanie daje możliwość tworzenia kompozycji ze wszystkich możliwych owoców, dzięki temu na bazie prostego przepisu możemy zaskakiwać swoich domowników lub gości przez cały sezon. U mnie babeczki zostały przystrojone poziomkami prosto z ogrodu, nie mają niestety takiego aromatu jak te prawdziwe z lasu, ale smakują równie pysznie i mają właściwości podobne to truskawek. Truskawka zresztą jest dziełem człowieka (wspaniałym dziełem!) i powstała z połączenia dwóch rodzajów poziomek.



Skład:

- 160g mąki
- 20g cukru pudru
- szczypta soli
- 100g masła
- 1 żółtko
- budyń śmietankowy
- 250ml mleka

Wykonanie:

1. Przesianą mąkę, cukier puder, sól połącz z ciepłym masłem i żółtkiem. Zagnieć (w miarę szybko) ciasto. Schowaj na godzinę do lodówki.

2. Foremki do babeczek posmaruj masłem, wysyp bułką tartą aby ciasto nie przywierało.
Foremki na tartaletki

3. Ciasto rozwałkuj na grubość ok. 3mm, wykrawaj z niego kółka o średnicy trochę większej niż foremka.

4. Wyklej foremki ciastem.

5. Piecz 17 minut w temperaturze 180 ⁰C. Wyjmij z piekarnika. Po ostygnięciu delikatnie wyjmij ciasto z foremek. 

6. Ugotuj budyń. Na jeden standardowy budyń (wg przepisu należy dodać 500ml mleka) dodaj 250ml mleka aby był odpowiednio gęsty. 

7. Nakładaj wystudzony budyń do wystudzonych babeczek. Udekoruj według uznania owocami. 

8. Gotowe tartaletki należy schłodzić. Mi się to nie udało, bo zniknęły z talerza w ciągu godziny :)



1 komentarz:

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie :)