niedziela, 12 lipca 2015

Strawberry jam

Sezon truskawkowy powoli się kończy, ale w dalszym ciągu możemy kupić truskawki w sklepach, z tej możliwości skorzystałam kilka dni temu. Początkowo chciałam upiec z nimi ciasto, ale wpadłam na ambitny pomysł zrobienia dżemu. 

Mama i babcia każdego roku robią różne przetwory z owoców i warzyw, mnie zawsze zniechęcał długi czas ich przygotowania. Robiąc dżem można wykonywać kilka osobnych czynności, ja wyprasowałam garderobę wszystkich członków rodziny i zaczęłam czytać świetną książkę.

Jestem przeciwniczką wszelkiego rodzaju zbędnej chemii więc od razu zdecydowałam, że nie będę dodawała żadnych środków żelujących, tylko cukier (oczywiście jego minimalną ilość).



Składniki:

- 1 kg truskawek
- 200 g cukru

Wykonanie:

1. Umyj truskawki, usuń szypułki.

2. Truskawki wrzuć na głęboką patelnię lub rondel, wybierz naczynie, w którym jedzenie nie przywiera (u mnie patelnia pokryta teflonem). 

3. Truskawki rozgnieć, smaż na średnim ogniu przez około 2,5 godziny, mieszaj (nie ciągle, ale dość często).

4. Kiedy dżem zaczyna gęstnieć dodaj cukier, wymieszaj i smaż jeszcze pół godziny mieszając.

5. Gotowy dżem nakładaj do wyparzonych wcześniej słoiczków, dokładnie zakręć.


Dla trwałości przetworów warto je zagotować: 

Wyłóż dno garnka materiałową ściereczką, włóż słoiki w takich odległościach aby mogła między nimi przepływać swobodnie woda, nalej ciepłej wody do poziomu 3/4 słoików, doprowadź wodę do wrzenia, gotuj przez 15 minut. Wyjmij, postaw do góry dnem. Poczekaj aż ostygną.

Z podanych składników wyszły mi 4 małe słoiczki dżemu. Następnego dnia musiałam wypróbować swoją pierwszą potyczkę z przygotowaniem dżemu więc zrobiłam naleśniki, dżem okazał się przepyszny, oczywiście nie tak gęsty jak ten ze sklepu, ale nikomu to nie przeszkadzało w konsumpcji.



Na pewno w przyszłości popracuję nad ciekawszymi połączeniami owoców w temacie przetworów, ale postanowiłam zacząć od klasyki :)

1 komentarz:

  1. Super dżemik, czy można poprosić o schowanie jednego słoiczka na okazję spotkania ze mną?:D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie :)