sobota, 14 listopada 2015

Ciasteczka z czekoladą

Uwielbiam słodycze, staram się odżywiać zdrowo i nawet to lubię, ale nie jestem w stanie zrezygnować ze słodyczy. Dlatego też kiedy już mam ochotę na coś smacznego i słodkiego - piekę. 

Dziś typowo amerykańskie ciasteczka, bardzo szybkie do przygotowania, bardzo smacznej, najlepsze oczywiście zaraz po wyjęciu z piekarnika z kubkiem herbaty/kawy/mleka - jak kto woli.


Składniki:

- 1,5 szklanki mąki - połączyłam mąkę owsianą i mąkę pszenną w proporcji 50:50
- 0,5 szklanki cukru brązowego
- cukier waniliowy
- płaska łyżeczka sody oczyszczonej
- 1 jajko
- 8 łyżek rozpuszczonego masła (ok. 1/3 kostki)
- 70 g drobinek czekoladowych (chocolate chips) - u mnie czekolada gorzka


Wykonanie:

1. Jajko wymieszać z masłem, dodać cukier, wymieszać.

2. Mąkę przesiać, wymieszać z pozostałymi suchymi składnikami, dodać do mokrych składników. Zagnieść ciasto, dodać drobinki czekolady, wymieszać. Jeżeli ciasto klei się do rąk należy 

3. Z ciasta formować kuleczki, zgniatać do kształtu ciasteczka.

4. Piec 12 minut w temperaturze 180⁰C, wyjąć jeszcze miękkie. 



Ciastka po wyjęciu z piekarnika staną się chrupkie na zewnątrz, miękkie i kruche w środku





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie :)